marți, 31 ianuarie 2017

Cea mai buna investitie pe termen lung

Pe langa achizitia unor lucruri materiale sau active financiare, am observat ca oamenii sunt mereu in cautarea unor investitii, in afara de cei care muncesc din greu pentru un salariu mic, pe care apoi il cheltuie pe te miri ce. 

Recent am inceput un nou curs la care am avut ocazia sa cunosc diverse persoane din sfere variate de activitate. Am observat cu mare satisfactie si surprindere in acelasi timp ca, desi climatul economic nu este cel mai bland si cel mai incurajator, multi dintre noi aleg sa-si inceapa propria afacere. Pare ca antreprenoriatul castiga din ce in ce mai mult teren si acest lucru ma face sa-mi reamintesc de vorbele unui 'clasic in viata'  Lorand Soaresz (chiar il admir pe acest om), si anume ca indieferent de momentul in care ne aflam si indiferent ce auzim in stanga si-n dreapta, avem datoria fata de noi sa incercam sa punem pe picioare orice fel de afacere. Chiar dadea un exemplu concludent legat de o anumita persoana care a fost intrebata cum  a reusit sa puna pe picioare o afacere extrem de profitabila, in ciuda conditiilor mentionate mai sus. Persoana respectiva a dat un raspuns clar si concis, nu voi reda cuvintele exacte, doar esentialul: nu astepta momentul potrivit, creeaza momentul potrivit in contextul in care te afli deja. 

Ei bine, asta mi-au transmis si colegii mei de curs, un mare curaj de a incepe ceva pe cont propriu in contextul economic si mediul de afaceri actual. 

Revenind la subiectul articolului, oamenii acestia au venit la acest curs pentru a dobandi sau dezvolta anumite abilitati care urmeaza sa-i ajute pe fiecare, fie in dezvoltarea business-ului fie pe ei ca indivizi. 

Marturisesc ca ultima varianta reprezinta motivul pentru care am ales si eu sa urmez acest curs de PUBLIC SPEAKING, in cazul in care v-am facut curiosi despre ce este vorba. Este vorba despre depasirea unor temeri pe care multi dintre noi le avem, niste lucruri despre care nici acum nu inveti la scoala. Am ales sa urmez cursul din motivul mentionat mai sus si datorita lumii in care traim, vietii pe care o ducem. Ma refer la  un mediu toxic unde, desi ti se spune ca 'este bine' sa iti exprimi parerea, adesea esti apostrofat, poate chiar taxat in diverse moduri. In cadrul acestui curs inveti sa-ti exprimi opiniile in asa fel incat ele sa fie nu numai acceptate ci si bine primite, luate in considerare chiar. Asa cum spun si ultimele reclame de la Vodafone 'depinde cum o dai' :)

Asadar, investitia in noi este cea mai buna investitie. Sunt sigura ca nu este o noutate pentru nimeni acest lucru dar, vorbind cu familie, prieteni si cunostinte am constatat fix opusul. Da, oamenii sunt constienti de acest lucru pana la un anumit punct. Sunt, pe buna dreptatea interesati sa isi gaseasca jobul ideal daca se poate, inca se traieste pe ideea ca jobul te poate implini ca persoana, adica sa faci si ceea ce-ti place dar mai ales sa fii foarte motivat din punct de vedere financiar. 

OK, unii dintre noi poate au gasit un job care sa le imbine pe toate sau jobul 'ideal', dar cei mai multi dintre noi nu au reusit inca acest lucru drept urmare se complac intr-un cerc vicios job-casa, casa-job si uita astfel sa se mai bucure de viata. 

Consider ca aceste cursuri nu numai ca te ajuta sa devii cea mai buna versiune a ta dar ai posibilitatea sa cunosti oameni noi. Asadar cred ca inscrierea la orice fel de curs care te face sa iesi putin din cotidian reprezinta la momentul acesta cea mai buna investitie, sigur asta in cazul in care nu intentionezi sa-ti cumperi o masina sau sa-ti indeplinesti vreun alt vis. Dar, decat sa arunc banii pe lucruri care mai devreme sau mai tarziu SIGUR nu-mi vor mai trebui, prefer o asemenea investitie care sunt convinsa ce-mi va folosi o perioada lunga de timp de-acum incolo. Si cum toate lucrurile sunt trecatoare pana la urma, TU ca individ vei trai mai mult decat oricare asa ca, cauta sa investesti in experiente care au capacitatea sa te motiveze si sa te transforme in ceea ce ai vrea tu sa devii dar nu crezi ca este posibil. 

Vorbind despre acest subiect, un alt gen de investitie care are si efecte terapeutice zic eu sunt calatoriile :) Nu stiu daca v-am spus pana acum dar sunt hobby-ul meu preferat. Desi nu sunt o 'morning person' cand vine vorba de trezit si mers la job, daca e vorba sa plec in vreo vacanta sunt prima care se trezeste la prima ora :D Deci, pe langa educatia ta, daca iti permiti investeste in calatorii. Pentru mine sa plec intr-o tara straina este un prilej de mare bucurie, imi si imaginez cum pasesc in alta lume si ma transform efectiv. Ma simt mult mai relaxata si am mai multa pofta de viata decat alta data. Acest mod de a-ti trai viata are efecte benefice atat din punct de vedere al educatiei, cunosti oameni, culturi, traditii, cat si din punct de vedere al sanatatii, esti mai relaxat, uiti de stres, probleme. 

Deci, investeste in TINE! Sigur nu vei avea nimic de pierdut, decat de castigat pe toate planurile!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu