sâmbătă, 10 decembrie 2016

AMR 24 h

Maine dupa cum stim cu totii este ziua votului, o alta zi in care poporul roman are ocazia sa-si exercite dreptul la vot si, mai sunt doar cateva ore in care te poti razgandi (din nou) in privinta celui/celor pe care doresti sa-i alegi pentru a-ti reprezenta interesele. 

Din pacate, in Romania ultimilor ani, ziua aceasta care, dupa parerea mea, ar trebui sa insemne o onoare pentru toata lumea cu drept de vot din aceasta tara a devenit o zi in care te duci sa-ti exerciti unul dintre cele mai importante drepturi civice pe care le poate detine cetetateanul unei tari. Spun asta pentru ca majoritatea oamenilor cu care am vorbit despre mersul la vot au o atitudine atat resemnata ca lucrurile sunt departe de a se imbunatati cat si de lehamite, tot din acest motiv. 

Oamenilor li se citeste pe fata saturatia de a auzi si observa neconcordanta intre asa zisele promisiuni electorale si faptele savarsite de cei alesi odata ajunsi in functiile dorite, ca sa nu mai zicem de 'masinile de vot'. 

Da, inteleg perfect aceasta atitudine pentru ca simt si eu acelasi lucru dar, pe de alta parte nu mi se pare corect in primul rand fata de noi sa renuntam efectiv la un drept pe care ni l-am castigat prin sacrificiul suprem al unor oameni nevinovati, dornici sa faca lucrurile sa mearga. Ei ce ar spune in aceasta situatie?

Pe de alta parte, gandeste-te ca politicienii s-au obisnuit cu lehamitea asta fata de momentul votului, practic se hranesc cu nemultumirea pe care noi o afisam ori de cate ori avem ocazia. Le oferim satisfactie. 

Spun aceste lucruri in primul rand ca om si cetatean cu drept de vot al acestei tari si, in al doilea rand, am avut norocul sa urmez cursurile universitare ale unei institutii care se ocupa cu managementul sistemului public din Romania. In timpul celor 3 ani de cursuri am deprins modul in care merge sistemul de stat romanesc, teoretic cel putin. Practic, observam cu totii. 

Asa ca, indiferent de ce auzim sau ce am fost invatati, poate chiar manipulati, nu trebuie sa ne pierdem simtul civic si dreptul nostru pana la urma. Ba mai mult, alesii nostri isi iau 'salariile' pentru ca noi li-l platim, sigur, suntem obligati prin lege sa platim taxe si impozite dar, atata vreme cat noi suntem constransi sa le platim salariile mi se pare lipsa de respect fata de noi sa nu luam masuri in privinta acestor oameni care atunci cand ajung unde-si doresc pun interesele lor mai presus de ale noastre. 

Dupa cum spuneam si-n alte postari, degeaba asteptam sa schimbe altii ceva in tara asta daca noi nu ridicam niciun deget. 

Asa ca haideti sa schimbam foaia si sa mergem la vot!
Sa le dam motive sa aiba emotii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu