vineri, 11 noiembrie 2016

Facerea de bine nu miroase a bine

Sunt convinsa ca ai auzit de aceasta vorba, ca si mine dealtfel doar ca, abia ieri am trait-o pe pielea mea. Fiind inca la inceputul carierei, in ce priveste noua mea ocupatie, ca peste tot toata lumea este 'dornica' sa-ti dea sfaturi si sa te ajute. 

OK, nimic rau in asta, ba chiar dragut, thoughtful. Dar asta, pana cineva greseste in mod flagrant si da rasol astfel muncii incepatorului. Cand spun asta ma refer la sefa mea care, dornica sa ma 'ajute' sa-mi indeplinesc obiectivele a participat ieri alaturi de mine la o intalnire pentru a semna un contract. 

Toate bune pana aici. Detaliul care a facut diferenta a fost faptul ca nu ne-am inteles asupra ceea ce stabilisem, deja,  ca  potentialul client are nevoie. Desi eu m-am exprimat foarte clar, doamna in cauza a dorit sa vina cu o contraoferta dubla ca pret pentru client, in speranta ca acesta va fi extaziat de puterea produsului si va fi mai mult decat incantat sa plateasca o suma de bani dubla. 

Dar supriza! (mai mult sau mai putin) lucrurile nu au stat deloc asa, ba mai mult, persoana respectiva s-a retras din afacere, motivand ca nu este inca pregatita pentru o cheltuiala mai mare decat ii propusesem eu initial. 

Deci, am luat-o-n barba! Eu mai ales! Pentru ca persoana in cauza era mai mult decat pregatia de semnarea contractului dar, avand in vedere ultimele informatii primite de la sefa mea care nu se pupau deloc cu ceea ce discutasem eu cu omul, normal ca acesta din urma s-a simtit putin tras pe sfaoara, ca urmare s-a indepartat. 

Evident, dupa ce s-a terminat intalnirea,  m-am enervat la culme si am izbucnit de fata cu sefa mea si i-am spus cum stau lucrurile verde-n fata si ca practic din cauza ei se poate sa fi pierdut un client. 
Evident ea nu vede lucrurile asa, dar asta este deja o alta problema. 

Ceea ce am invatat din toata aceasta problema este sa nu te bazezi niciodata exclusiv pe cineva care spune ca vrea sa te ajute. Nu pentru ca nu ar mai exista persoane care chiar sa se priceapa la asa ceva dar, dupa cum stii si tu, cel mai bine ies lucrurile facute chiar de tine. 

Pentru mine asta a fost inca o lectie invatata direct pe pielea mea, se pare ca e singurul mod in care se 'lipesc' lucrurile de mine :)

Mai ales in noua mea meserie este foarte important sa fii increzator in propriile forte si sa ai mare incredere in tine. Altfel, oameni care sa-ti spuna ca nu poti face aia sau ailalta gasesti la tot pasul, incepand poate cu familia. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu